Co nás oslovilo, nadchlo, zaujalo?
- Hodně otevřené prostory, společná centra dění.
- Děti pracující samostatně na úkolech, které vědí, že musejí udělat, ale mohou se rozhodnout, kdy je udělají.
- Učitelé a děti podílející se na projektech rekonstrukcí, které ve školách proběhly.
- Děti hodnotí své vyučující.
- Učitelé a ředitelé, kteří jsou pozitivně naladěni, nestěžují si, raději vysvětlují, jakým směrem jejich škola jde, a vědí, jak k tomu oni přispívají.
- Byli jsme ve školách, do kterých přicházejí děti z cizích zemí, děti s odlišným mateřským jazykem, děti, které neumějí slovo holandsky. I s tím se umějí vypořádat.
- Zajímáme se o dvě hlavní témata. O organizace jejich vzdělávacího systému a o to, jak se dětem ve školách líbí, jak jsou motivované a jak rády do škol chodí, protože věříme, že to jednoznačně souvisí s jejich duševním zdravím i studijním úspěchem.
- Důraz na dítě a na jeho pohodu. „Když mu kručí v břiše, nemůže se nic naučit…“
Díky Partnerství pro vzdělávání 2030+ za excelentní zajištění cesty. Velká inspirace.
Projděte si fotogalerii na FB ČRDM
Zdroj: ČRDM