Powered by Smartsupp

Poradna pro Rodinu Přístav

 

Vážený zájemce o poskytování služby Odborného Sociálního poradenství,

rádi bychom Vás, seznámili s úkony Odborného sociálního poradenství, které jsou v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. a vyhláškou č.505 /2006 Sb. Ze zákona o sociálních službách č.108/2006 Sb. je Odborné sociální poradenství ambulantní a terénní služba poskytována osobám se zdravotním, tělesným, chronickým, kombinovaným a mentálním postižením,  osobám v krizi, seniorům jejich blízkým rodinným příslušníkům či osobám blízkým.

 

V naší poradně poskytujeme poradenství pro

  • rodiny s dítětem/dětmi v nepříznivé sociální situaci,
  • osoby v krizi – jednotlivci nebo rodina,
  • rodiny s dítětem/dětmi s mentálním postižením.
  • pečující osoby

 

Věková struktura cílové skupiny

  • rodiče, pečující osoby bez omezení věku,
  • osoby v krizi (jednotlivci) od 18 let věku výše,
  • poradenství poskytujeme i blízkým osobám uživatelů, kteří využívají služby poradny.

 

Naše poslání

  • Poskytujeme podporu a pomoc osobám v nepříznivé sociální situaci, kterou nejsou schopny vlastními silami překonat.
  • Prostřednictvím odborného sociálního poradenství pomáháme rodinám s dětmi ohroženými školním neúspěchem a předčasným odchodem ze vzdělávání, podporujeme rodinu jako celek s cílem dokončení vzdělávání dítěte.
  • Poskytujeme pomoc a podporu rodinám s dětmi ohroženými společensky nežádoucími jevy.
  • Společně hledáme příčiny, zaměřujeme se na řešení potíží, hledání nových cest a cílů pro osobní život uživatele.
  • Pomáháme objektivně nahlédnout na situaci uživatele a umožnit mu nalézt vlastní řešení.

 

Naše cíle

  • Uživatel se orientuje ve své životní situaci – získal informace, rady, návrhy způsobů řešení nepříznivé sociální situace a získal jistotu pro řešení konkrétní dané situace.
  • Uživatel umí definovat cíl, kterého chce pro řešení problému dosáhnout.
  • Uživatel zná svá práva, je odpovědný za svá rozhodnutí a jednání.
  • Uživatel se orientuje v dalších dostupných veřejných či komerčních službách.
  • Žák dokončí základní vzdělávání a nastoupí do středního vzdělávání.
  • Žák na střední škole úspěšně dokončí vzdělávání.

 

Co nabízíme

Právní poradenství, včetně pomoci při sepisování dopisů, smluv a žádostí, zpracování písemných podání včetně žalob a odvolání k soudu, rozvodového poradenství, úpravy majetkoprávních vztahů, pomoc a podpora při řešení dluhů a exekucí, a další.

Sociální poradenství pomáhá identifikovat potřeby uživatelů a poskytuje informace o dostupných službách a zdrojích pomoci, pomáhá rodinám v krizových situacích s nalezením okamžitých řešení a zdrojů pomoci, poskytování rad a doporučení týkajících se optimálního chování klientů – poradenství zaměřené na péči a výchovu dítěte, komunikaci s úřady, zaměstnavateli, školou, pronajímateli apod., zastupování a doprovázení klientů při jednání s úřady, pomoc při zpracovávání písemných podání, vyplňování úředních formulářů, podporuje a posiluje rodičovské kompetence,  pomáhá předcházet sociálnímu vyloučení rodin, podporuje duševní zdraví a psychickou stabilitu rodinných příslušníků jako prevenci rozpadů rodin apod. Dále je nabízena pomoc při zajištění vhodného využití volného času dětí, především u rodin s nízkou sociální úrovní, přitom spolupracuje se školami, pověřenými osobami, zájmovými sdruženími a dalšími subjekty.

Pedagogické poradenství pro rodiny, které řeší výchovné problémy při výchově dětí, podpora při studiu a přípravě do školy, předcházení školního neúspěchu. Zvláštní pozornost zaměřuje na pomoc dětem, které ukončily školní docházku, při získávání možnosti pokračovat v další přípravě na povolání.

 

Mnohdy je těžké mluvit o své nepříznivé situaci, ať už osobně s poradcem nebo telefonicky. Proto jsme pro Vás zřídili chatové okénko. Na dotazy Vám odpoví naše sociální pracovnice nejpozději do 3 dnů. Nebude vyžadovat žádné osobní informace, chat je zcela anonymní.

Chat neslouží jako krizové či psychologické poradenství. Jedná se pouze o sociální službu. Cílem je poskytnout podporu, informace, kontakt na dostupné služby dle Vaší situace.

Jsme tu pro Vás.

Co Vám nemůžeme nabídnout

  • daňové poradenství
  • klinická psychologie a psychoterapie
  • komerční záležitosti
  • obchodní právo
  • osobní asistenci
  • pečovatelskou službu
  • průvodcovská činnost
  • vyplácení dávek HN a SSP

 

Místní a časová dostupnost služby

Poradenství je poskytované na adrese Křížovnická 99/4, Cheb (budova ISŠ Cheb, 1. patro). Dopravně dostupné městskou hromadnou dopravou ve směru od centra města, zastávky Křižovatka, případně z ulice Havlíčkova. Doba určená pro poskytování služeb v poradenství je vymezena pro dopolední i odpolední část pracovního dne, pět dní v týdnu každého kalendářního měsíce.

 

Časové rozložení služeb

Sociální poradenství

Pondělí 14:30 – 17:30

Úterý 12:30 – 14:30 – formou online

Středa 15:00 – 17:00

Čtvrtek 9:00 – 17:00

Pátek 9:00 – 14:00

Je možné si domluvit schůzku i v jiném čase, po předchozí telefonické domluvě.

Pouze pracovní dny. Ostatní poradenství dle domluvy.

 

Sociální poradenství zajišťuje:

Bc. Daniela Slavíková

telefon: 602 718 744

e-mail: poradenstvi.cheb@gmail.com

 

Miroslava Fedasová dis,

telefon: 773 006 738

e-mail: poradna.fedasova@gmail.com

 

Právní poradenství zajišťuje:

JUDr. Jaromír Kerbic

telefon: 722 944 342

 

Prosím, nejprve si domluvte osobní schůzku.

Nechoďte do kanceláře, pokud nemáte domluvenou schůzku. Sociální pracovnice může být v terénu, na jednání s úřady, poradě, školení… a nezastihnete jí v kanceláři.

 

Důležité dokumenty

Regionální karta služeb – TP

Regionální karta služeb – OSP

Etický kodex Přístav – krátká verze

Leták poradna – informace

Leták

List pro sepsání Stížnosti